#BREXIT

W związku z #BREXIT od 01/01/2021 zaszły zmiany w zakresie ruchu transgranicznego z UK.
Co to oznacza dla eksporterów/importerów towarów?
Czy są powody do obaw?

Naszym zdaniem nie taki diabeł straszny 😉 Poniżej krótki opis oraz skrót do przewodnika opisującego cały proces. Zachęcamy do zapoznania się.

Przewoźnik z kraju członkowskiego UE chcący realizować przewóz z UK posiadać musi:
*licencję wspólnotową
*dowód ubezpieczenia pojazdu i naczepy
*świadectwo kwalifikacji zawodowej, prawo jazdy oraz dowód osobisty (od 01/10/2021 paszport ważny minimum 6 miesięcy)
*nr EORI
*musi rejestrować każdy przejazd w systemie GVMS

Zależnie od procedury celnej na jakiej podstawie towar będzie odprawiany, dokumenty wymagane dla przewożonego towaru:
*Prenotyfikacja – dowód zgłoszenia celnego w UE oraz w UK – numer MRZ lub EORI
*Wspólna procedura tranzytowa (CTC) – numer TAD lub LRN
*Procedura odprawy czasowej (ATA) – karnet ATA
*Procedura TIR – karnet TIR (procedura zwykła) lub deklaracja eksportowa EX (procedura uproszczona)

Dokładny przewodnik opisujący przewozy po wprowadzeniu Brexitu znajduje się na stronie brytyjskiego rządu

#SposóbNaBrexit #jmpcentrumlogistyczne #jmpmagazyn #logistykakontraktowa